3 اکتبر 2023- زخم پای دیابتی یک عارضه شایع و پرهزینه برای افراد مبتلا به دیابت است. کرمON101 ، یک درمان موضعی جدید امیدوارکننده است که پیش بینی می شود توسط سازمان غذا و داروی آمریکا در سال های آینده تایید شود.

کرمON101 ، با نام تجاری Fespixon که توسط سازمان غذا و داروی تایوان در سال 2021 تأیید شده است برای درمان موضعی DFUs استفاده می شود. کارآزمایی‌های بالینی نشان داده‌اند که این کرم ترمیم‌کننده زخم، فواید قابل‌توجهی برای  DFUها دارد، به طوری که نرخ بهبودی کامل زخم در طی 16 هفته در شرکت‌کنندگان در این مطالعه 60 درصد بود، در مقایسه با 35 درصد بهبودی با یک پانسمان جاذب زخم.

این داده‌ها برای افرادی که با DFU زندگی می‌کنند- زخم‌های بازی که معمولاً در پایین پا یافت می‌شوند- نوید بخش است.DFU ها اغلب نتیجه نوروپاتی محیطی هستند، عارضه ای که تقریباً 40٪ از افراد مبتلا به دیابت را تحت تأثیر قرار می دهد.

زخم پای دیابتی، به خودی خود بدون مراقبت پزشکی بهبود نمی یابند.  DFUها بدون درمان، بسیاری از بیماران را در معرض خطر قطع عضو قرار می دهند. تحقیقات نشان می دهد که حدود 85 درصد از قطع عضو اندام تحتانی در افراد مبتلا به دیابت، به دنبال زخم پا رخ می دهد.

پرفسور Yur-Ren Kuo، استاد و رئیس جراحی پلاستیک و ترمیمی در بیمارستان دانشگاه پزشکی کائوسیونگ در تایوان، گفت: کرم ON101 یک درمان موثر برای  DFUهای مزمنی است که از طریق درمان مرسوم بهبود نمی یابند.

کرم ON101، که توسط شرکت Oneness Biotech توسعه یافته است، می‌تواند یک تغییر دهنده بازی برای DFUها باشد، که برای دهه‌ها فاقد درمان‌های مؤثر بوده‌اند و یک بار پزشکی بزرگ در سراسر جهان هستند. هزینه های مراقبت های بهداشتی برای مراقبت هایDFU در ایالات متحده بیش از 660000 دلار در سال تخمین زده می شود.

پرفسور Kuo، که این موضوع را در نشست سالانه انجمن اروپایی مطالعه دیابت در سال 2023 ارائه کرد، گفت: کرم ON101 یک استراتژی جدید برای درمان موضعی  DFUهای مزمن خواهد بود.

به کرم ON101، توسط FDA آمریکا عنوان fast track داده شده است. پیش‌بینی می‌شود یک کارآزمایی بالینی در مرحله آخر که اثرات درمانی این کرم موضعی را آزمایش می‌کند، امسال به پایان برسد. در صورت تایید، عرضه ی جهانی ON101 برای سال 2025 برنامه ریزی شده است. ON101 همچنین در مالزی و سنگاپور تایید شده است.

منبع:

https://diatribe.org/new-cream-could-transform-diabetic-foot-ulcer-treatment